rainbowבטבע קיימים צבעים חמים וקרים.
צבעים חמים בד”כ מעוררים תחושות חמות ונוחות.צבעים אלו מלהיטים את הצופה. אילו צבעים חזקים כגון צהוב וכתום מגרים ומעוררים את העין. צבעים קרים נותנים תחושה קרירה ומרגיעים את הצופה בהם.
כמו כן, קיימים בטבע צבעים ניטרליים כגון: שחור ולבן.למעטה אתם תמצאו רשימה של פירושי הצבעים:
אדום
ככל שהאדום יותר זועק הוא מעורר תחושות של כעס, רטייה, ולחץ. אם משתמשים בצבע האדום עם צבעים ניטרליים בפרופורציה נכונה הוא מגביר ונותן תחושת שלום, ושמחה.

כתום
לכתום יש אותם מאפיינים כמו לאדום אך בצורה יותר קטנה, מפני שהכתום הוא שילוב של צהוב ואדום. כאשר כתום מתקרב בגוון לחום הוא נותן תחושת נחמה ורוגע. כתום בהיר, נותן תחושת שביעות רצון ומחדיר אנרגיות למקום.

צהוב
עליז, מגרה ונותן אנרגיות חיוביות. הוא ממריץ את פעולות השרירים. כאשר משתמשים בצבע יתר על המידה, הוא יוצר תחושת לחץ, והטרדה. צהוב הוא צבע מיוחד מפני שהוא משתלב עם כל הצבעים ותמיד מוסיף את האנרגיות שלו.

חום
לחום יש המון צבעים כגון: אפור, בז’, וחאקי. כשם שצבע זה הוא צבע אדמה הוא נותן תחושת רוגע, וביטחון.

ורוד
נותן תחושת אופטימיות, שמחה, ורענון. כאשר משתמשים בורוד צעקני מידי, או יותר מידי משתמשים בורוד, נוצרת תחושת בלבול, חרדה, ואי נעימות.

סגול

זהו שילוב של אדום וכחול. בסגול יכולים להיות או יותר גוונים של אדום, או יותר גוונים של אדום. שימוש בהרבה סגול, יכול לתת תחושה של טורדנות, ואף דכאון. בכמויות סבירות הוא מפתח את המחשבות והדמיון. סגול כהה גורם לתחושת מרירות ותסכול. סגול בהיר נותן תחושה של רומנטיות, ונוסטלגיות.

כחול
פירושו לעתים קרובות הרמוניה, נאמנות, שלום, עומק הרגשות, רגישות, חוכמה, ביטחון ויציבות. אם להשתמש בכחול בחדר שינה, הוא מאט את מערכת העצבים ויוצר השפעה מרגיעה, אשר מכינה את הגוף להנהן בשינה. כחול מרכך צבעים זועקים. יותר מידי כחול, נותן תחושת קור וחוסר שלווה. כאשר הכחול כהה יותר מידי הוא מתקרב לשחור ונותן תחושת דכאון.

ירוק
הוא צבע הטבע. מחזק את תחושת הכבוד עצמי,נותן תקווה, ומרענן. כאשר משתמשים באדום וכתום עם ירוק זה נותן תחושת הקלה.

שחור
עם צבע זה צריך לפעול בזהירות. יותר מידי שחור יכול לדכא, ולגרום למחשבות שליליות. בשימוש נכון השחור מבטא דיסקרטיות, וסגנון מודרני. בכמויות נכונות משתמשים בצבע זה באביזרים. כאשר משתמשים בשחור עם צבעים אחרים הצבע מחזק ומעצים את הצבעים האחרים.

לבן
מייצג את האמונה, השמחה, הטוהר, וגם, כמובן, הניקיון. משום שהוא מייצג כמעט 80% של אור הוא מגדיל את החפצים. בשילוב עם צבעים אחרים, הוא נותן תחושת שמחה. כאשר הלבן הוא יחיד, הוא יכול להניב תחושת דכאון, וחוסר בטחון.

כמובן ששימוש עם כל הצבעים הללו מצריך המון חשיבה, ויצירתיות. רק אדם מקצועי יכול לבצע את השילוב בצורה מעולה.