כשרוצים להעניק מתנת ציורי קיר ליום הולדת או להכין חדר לתינוק שנולד, קיימות ספקות ובלבול על איזה ציור לבחור. לבחירת ציור המתאים לכם צריך לקחת בחשבון כמה דברים: בן או בת, גיל, אופי, דמויות אהובות, העדפות לנושאים מסוימים, גודל, ועיצוב של החדר.

תחילה נתחיל ממינו של התינוק. כנהוג לבנות מתאים וורוד, לבנים כחול. קיימים שפע של גוונים של וורוד וכחול וצבעים ממשפחתם. למשל כחול קרוב לצבעים ירוק בהיר, לבן, סגול, תכלת וצהוב. וורוד משתלב עם אדום, סגול, לבן וכתום. אז אם אתם בוחרים את גוונים האלה אתם לא מתרחקים מהמסורת.

קצת התקדמנו, הלאה – גיל. לתינוקות עדיף לבחור ציורים וצורות גדולות ופשוטות כמו דובים, פיות, פו הדוב, דמויות נפרדות אחד מהשני ואפילו ציורים אבסטרקטיים ובצבעים מאוד עדינים. לילדים אחרי גיל שנה עוברים לציורים על קיר שלם עם סצנות מהסיפורים וצבעים יותר חזקים.

דוגמאות של ציורי קיר לתינוקות

 

מאוד חשוב לשים בחשבון את אופיו של הילד, אם הילד קל תנועה, זריז , קולני ואקטיבי, הציורים צריכים להיות יותר רגועים ובצבעים עדינים. לילדים שקטים וחולמניים יתאימו ציורים עם צבעים נועזים ומבריקים יותר.
לכל ילד יש דמויות מועדפות משלהם מהסרטים, ספרים ואפילו גיבורים מהדמיון שלהם. אין שימחה יותר גדולה מאשר לראות אותם על הקיר בחדר שלהם, לקום ולהירדם איתם.

 

דוגמאות של ציורי קיר לילדים מעל גיל שנה

 

הגוונים בחדר ממלאים תפקיד חשוב לציורי קיר לחדרי ילדים. צריך לקחת בחשבון את הגמא בחדר וצבעי הריהוט. גודלו של החדר גם מאוד חשוב. בחדרי ילדים קטנים מדי לא כדאי לבחור ציורים עם דמויות וצורות גדולות, ושהצבעים יהיו פחות חזקים. אם לצייר בחדר קטן ציור גדול הוא ייקח את כול צומת הלב אליו ויהיה קשה להתרכז. ככל שהחדר יותר גדול הציורים צריכים להיות יותר גדולים לפי הפרופורציות של החלל הפנימי.

המיקום והתאורה של חדר הילדים גם חשוב מאוד. בחדר מואר מאוד שיוצא דרומה משתמשים בצבעים קלים. לחדרים צפוניים, פחות מוארים בוחרים בצבעים חזקים וזוהרים.

הציורים המומלצים ומאוד פופולריים לדוגמה: פו הדוב, ים ועולם תת ימי, במבי, ספיידרמן, דובוני אכפתי ועוד.

מה לעשות כשאתם לא יודעים מה לבחור בחלל? הצייר מגיע לעזרתכם עם הניסיון שלו והמלצותיו. הוא מביא איתו תמונות וחומרים ממאגר ובוחרים במקום את ציור הקיר שהכי מתאים לכם!